Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information.
När du betalar med kort krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Detta görs via Klarna och en säker server hos dem. Sedan så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv. Ditt telefonnummer uppges via vårt system till DHL för att skicka en avisering när din beställning finns redo att hämtas, samt kan det användas om vi behöver komma i kontakt med dig för något som rör din beställning.
När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig.
Quickbutik
Vår webbutik använder plattformen Quickbutik. Det är en webbutiksplattform där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webbshoppen finns samlat. När du lägger en beställning på hypersports.se så gör du det i Quickbutik systemet.
Din beställning hamnar då i en databas hos Quickbutik, som är värd för vår butik, som vi och Quickbutik's tekniker har tillgång till. Quickbutik förvarar informationen åt oss men behandlar den inte på något sätt utan vår tillåtelse och att vi begär det. Exempelvis kan vara om en beställning av någon anledning inte gått igenom eller blivit dubbel. Då kan Quickbutik's tekniker undersöka ordern och felsöka när vi ber dem att göra det.
I beställningen finns information om vilka produkter (exempelvis en paintball markör eller mask) du köpt av oss, hur du betalat (men ingen information om kreditkort, personnummer eller liknande), den adress vi ska skicka varorna till.
Det är från vår Quickbutik webbutik som du får e-post meddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order.
Om du reklamerar en produkt eller skickar tillbaka varor till så brukar vi notera det i Quickbutik. En sådan notis kan exempelvis se ut så här:
"Kund vill reklamera TMC markören. Retursedel har skickats ut, och markören är på väg tillbaka. Ny markör skickas ut till kunden idag."
Vi skriver aldrig någon personlig information i notisfältet utan bara sådant som är relaterat till beställningen.
Klarna
När du kommer till kassan så måste du betala för dina varor. Där kan du välja mellan flera olika betalsätt. Beroende på betalsätt så kommer en extern betalningsfömedlare med information om ditt köp.
Har du frågor kring hur Klarna behandlar din information måste du kontakta dem på egen hand.
Paypal (endast tillgängligt för internationella kunder)
Paypal är ett av våra alternativ för betalningar. För frågor hur Paypal behandlar din information måste du kontakta dem på egen hand.
nShift/DHL
För att kunna levereras till dig skickas sändningen med DHL. Ditt namn och leveransadress uppges därför till nShift Delivery, en plattform som används för att skicka detaljerna till DHL och boka transporten, för att slutföra transporten av produkterna till dig, samt telefonnummer och e-postadress uppges så DHL kan avisera dig när sändningen finns redo att hämtas eller ska levereras till dig.
Fortnox
Då beställningsuppgifter måste bokföras skickas de till vårt bokföringssystem. Vi använder oss av Fortnox för bokföring och logistik. Endast ett fåtal anställda inom företaget som har tillgång till systemet och ingen bearbetar dina uppgifter utom vi.
Dina kundmail
Vi använder oss av Oderland's e-posttjänster för att skicka och ta emot mail, samt Googles Gmail alternativt Microsofts Outlook tjänst som klient att visa mail i för vår kundservice mail. När du mailar till [email protected] eller använder dig av vårt kontaktformulär är det alltså en kombination av Oderland och Googles/Microsofts e-posttjänst vi använder. Normalt sett raderar vi inkomna mail när vi svarat/hanterat ert ärende eller senast 2 veckor efter att vi mottagit dom. Behöver vi spara någon information så lägger vi över den informationen i Quickbutik.
Hur använder vi den här informationen?
Vi använder informationen för att expediera din beställning.
Varför sparar vi information?
Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten. Du kan skapa konto på hypersports.se och se dina tidigare beställningar. För information gällande beställningar som genomförts i en äldre version av Hypersports webbutik, vänligen kontakta oss via mail.
Cookies
Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg.
Information till andra aktörer
Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.
Efterfråga all information vi har om dig
Vill du veta all information vi har om dig kan du maila in till oss på [email protected] och efterfråga detta, så återkommer vi med alla detaljer kort därefter.
Ta bort din information från vår databas
Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas.
Du kan däremot välja att radera ditt användarkonto om du vill det, och det är bara att höra av dig till oss, så raderar vi kontot åt dig.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Ändringar i Integritetspolicy
Hypersports förbehåller sig rätten att genomföra ändringar i denna Integritetspolicy när som helst i tiden i den utsträckning ändringarna är nödvändiga för att åtgärda störningar eller för att uppfylla nya legala eller tekniska krav.