FRÅGOR & SVAR

Handla på Hypersports

Alla köp på Hypersports genomförs via vår webshop, hypersports.se. Du betalar smidigt via något av våra betalningsalternativ, t.ex Klarna eller Swish, och får beställningen skickad till dig.
Vi har inte möjlighet att ta emot några kunder vid vårt kontor i Farsta som vill handla direkt på plats.

Däremot erbjuder vi möjligheten att hämta upp leveranser vid kontoret i Farsta, välj då fraktalternativet "Hämta vid Hypersports Kontor" när du lägger beställningen.
OBS! Upphämtning kan ej ske direkt efter att en beställning är lagd. Vi skickar ut ett mail så snart beställningen finns redo att hämtas.

Vid upphämtning behöver kunden visa upp giltigt ID/legitimation. Notera att vi ej accepterar digitala ID kort (t.ex Freja e-id).


Frakt & Leveranser

Hypersports leveranser skickas vanligtvis ut inom 1-2 vardagar efter att beställningen lagts, med DHL's frakttjänster. Beställningar som innehåller "beställningsvaror" skickas ut så snart Hypersports får in produkten.

Vi skickar nästan alla våra leveranser med DHL Freight. (DHL erbjuder idag de flesta tjänster som Posten (Postnord) erbjuder, fast till ett bättre pris. Detta är en av de många anledningar vi valt att jobba med DHL och  har gjort så i många år). Leveranser till privatpersoner tar i regel en dag om man befinner sig söder om Sundsvall. För övriga Sverige gäller i regel två dagars leveranstid. Det förekommer platser där leveranser sker utvalda dagar i veckan. Om du vill kontrollera om du bor i ett  sådant område kan du ringa DHL på 0771-345 345.

Har du frågor om ett paket som lämnat oss så är du välkommen att kontakta oss på 08-39 11 77, alternativt direkt till DHL på 0771-345 345.

Vi erbjuder tillsammans med DHL flera olika frakttjänster. Nedan finner ni en lista och förklaringar på de vanligaste vi erbjuder. Observera att vi ej levererar trycksatta luft/kolsyrekärl av säkerhetsrisk.


DHL Service Point
Paket för privatpersoner, distribuerade via ett stort antal bekvämt belägna ombud. Som mottagare får du en avisering per mail när paketet bokas, samt även en avisering per SMS när paketet finns att hämtas ut. Till skillnad från vad många tror så är Service Point inte en tjänst som levereras till dörren, du behöver därför inte vara hemma för att ta emot paketet. DHL Service Point är i dagsläget begränsat till endast ett kolli (paket) per sändning.

DHL Home Delivery
Paket för privatpersoner som levereras direkt hem till dig.

DHL Paket
Paket för företag som vill ha godset levererat till sig. Kräver att du som kund är hemma när DHL gör sitt leveransförsök, alternativt att vi är informerade om att godset skall aviseras (dem ringer innan), kan ställas av på plats eller hämtas på terminal. DHL Paket gör det möjligt för oss att skicka många kollin i en sändning, vilket gör det ett utmärkt alternativ för dem som beställer många lådor boll.

DHL Pall/Halvpall
Som namnet antyder är detta pallgods, alltså för de riktigt stora beställningarna. Om du som kund beställer mycket boll, många produkter eller något annat som tar mycket plats eller som är ömtåligt - så kan det levereras på pall. I övrigt så gäller samma information för pallgods som för DHL Paket, det gäller alltså att vara hemma vid leverans alternativt använda sig av deras tjänst för avisering.

DB Schenker
Fraktjänst med leveranser till ett stort antal ombud runtom i landet. Du behöver på så sätt inte vara hemma för att ta emot leveransen.

Postnord
Mindre leveranser skickas direkt till din brevlåda. Större leveranser går till Postnord ombud.


Sekretess & Säkerhet

Uppgifter som lämnats till oss via hemsidan, eller per mail - lämnas inte ut till tredje part. Det innebär att vi inte lämnar någon information om er som  kund, era inköp eller liknande till någon annan. Undantaget från detta är om polis eller annan myndighet begär ut dessa uppgifter.

Ibland dyker frågan upp om man kan få ut fakturor/kvitton på produkter köpta i andra personers namn. Eftersom vi inte lämnar ut information om annan kund är detta inget vi kan erbjuda. Den kund som en gång i tiden gjort köpet hos oss kan hämta sitt kvitto via kontot på hemsidan, eller genom att höra av sig till oss.


Öppet köp & Byten


Du har alltid 14 dagars ångerrätt och bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och icke skadade varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket. Paketet skall skickas tillbaka till oss med en transporttjänst som levereras till dörren, alltså t.ex Posten Företagspaket eller DHL Paket. Brevförsändelser går också bra. Observera dock att vi inte accepterar returer som skickas till oss med transporttjänsterna; DHL Service Point, Posten Postpaket och Posten Mypack. Du kan även köpa en returfrakt av oss, kostnaden är från 100kr. Denna beror på storleken och tyngden av paketet, kontakta oss för mer information.

Har du fått fel varor eller vill reklamera något så står vi självklart för både returfrakten till oss, och den nya frakten ut till dig. Detta gäller om vi bedömer att reklamationen är till grund av ett tillverkarfel eller något annat som täcks under varans garantipolicy.

Obs! Alla returer och reklamationer kan ha en han hanteringsperiod på upp till 14 dagar!

För att göra en retur, 
fyll i detta dokument (en kopia inkluderas vanligtvis vid sändningar från oss) och inkludera det i paketet som du skickar till oss. Returer där du önskar pengarna tillbaka återbetalas med samma betalningsmetod  som vid köp. Om du till exempel betalade din order med betalkort, sätter vi tillbaka summan på samma kort.
Beställning
Beställningar läggs via hemsidan eller per mail. Vi tar inte under några omständigheter emot beställningar per telefon. Beställningar mot  faktura, avbetalning eller annan kredit måste göras till den adress där  beställaren är folkbokförd. En orderbekräftelse skickas automatiskt ut till den mail där köpet registrerats.

Efter en beställning är lagd kan Hypersports ej genomföra någon ändring i beställningen. Om du önskar genomföra en ändring blir Hypersports tvungna att makulera beställningen, och du får då lägga om beställningen på nytt med rätt varor.
Betalning, Priser & Kampanjer
Vi har en väldigt aggressiv prissättning i vår webshop. Detta innebär att vi ibland kan ha kraftigt rabatterade produkter, och eftersom vi har supportade lag och individer som normalt har en viss rabatt - så kan denna utgå på kampanjprodukter. Detta då vi inte har "rabatt på rabatt".

Betalning kan ske med de betalalternativ som listas i kassan på hemsidan. Beställningar gjorda per mail kan endast behandlas med faktura eller förskottsbetalning. Beställningar som hämtas vid vårt kontor måste vara betalda i förhand.

Har du fått en rabattkod från oss som du vill använda men som inte ger rabatt på produkten är detta på grund av att alla våra rabattkoder exkluderar rabatterade produkter. Vi ger aldrig "rabatt på rabatt".

För produkter som förbokas reserverar vi oss för att debitera 20% av varans värde även innan dess att den kan levereras.


Prisgaranti


Hypersports erbjuder i dagsläget prisgaranti i form av att du som kund kan ta kontakt med oss på Hypersports innan du lägger en beställning, och då  informera oss om var produkten kan hittas till ett lägre pris, så får du produkten till samma pris. När vi kontaktas måste en länk till sidan anges och prisgarantin gäller endast produkter som finns i lager hos vår konkurrent, samt i vårt lager. Samt gäller prisgarantin endast om du anger en Svensk konkurrent. Prisgarantin gäller inte heller retroaktivt, hittar du ett lägre pris efter beställningen har gjorts så kommer det ej att justeras i efterhand.


Visa & Ändra Ordrar


Du kan själv granska ordrar via sidan "Profil" om du skapat ett konto. Behöver du genomföra en ändring i en order, så ber vi dig att ta kontakt med oss. För att vi ska kunna genomföra en ändring så förutsätts att det att beställningen inte har skickats ut ännu. När vi genomför en ändring i en order så görs detta genom att vi skapar om ordern, och avbryter den ursprungliga ordern, och vanligtvis får du då en ny orderbekräftelse skickad till din mailadress. Skulle något se felaktigt ut i den ändrade ordern så ber vi dig att kontakta oss så fort som möjligt för att vi ska kunna åtgärda det.


Fylla luft

Hypersports har ingen möjlighet att fylla lufttankar, och alla luftsystem som säljs levereras tomma.


Provtryckning

Vi provtrycker inga tankar. Vare sig det gäller paintballflaskor, kolsyretuber eller dykartuber. Vi har inte heller någon möjlighet att skicka dessa på provtryckning åt er.